Veelgestelde vragen
Ik ben patiënt
U kunt een afspraak maken door de praktijk te bellen op 024-3550810. Dit kan tussen 8:00 – 12:30 en 14:00 – 16:30.
Vanwege technische redenen is het helaas tijdelijk niet mogelijk om een afspraak in te plannen via mijngezondheid.net.
Voor spoedgevallen kunt u altijd de praktijk bellen.
Zeg minimaal 24 uur van te voren uw afspraak af.
Dit kunt u telefonisch doen.
Als u niet tijdig uw afspraak afzegt, dan kunnen wij niet een andere patiënt op het gereserveerde tijdstip laten komen.
Indien u de afspraak niet op tijd afzegt dan kunnen wij u een rekening toesturen. Deze rekening kunt u niet indienen bij uw verzekeraar.
Er werken meerdere huisartsen bij onze praktijk.
Bij het maken van een afspraak kunt u altijd zelf kiezen bij welke arts u wilt komen. Maar wij raden u wel aan dat u voor dezelfde klacht steeds retour komt bij de huisarts die hier al bekend mee is.
De wachttijden bij de artsen kunnen onderling verschillen. Mocht de wachttijd voor een specifieke arts te lang zijn dan kan de assistente u een consult bij een andere huisarts aanbieden.
Medicatie die u chronisch gebruikt, kunt u herhalen door de herhaalreceptenlijn in te spreken op 024-3550810. Ook kunt u gebruik maken van Mijngezondheid.net of de app Medgemak om herhaalmedicatie aan te vragen.
Het is mogelijk om uw labuitslagen in te zien via mijngezondheid.net
Het reglement van de KNMG (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering van de Geneeskunst) staat niet toe dat huisartsen medische verklaringen over hun eigen patiënten afgeven.
Voor meer informatie, zoals de redenen voor deze regel en hoe u toch aan een verklaring kunt komen, verwijzen we u naar deze toelichting van de KNMG.
Ja, dat is mogelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met de doktersassistente.
Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over onze dienstverlening of een verbeterpunt heeft. Wij stellen het op prijs als u dit aan ons door geeft. Ga hiervoor naar ons klachten- en verbeterformulier. Onze praktijk is aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).
Als het gaat om een gedraging die onder de tuchtnormen in de gezondheidszorg vallen kunt u terecht bij het tuchtcollege.
Als u een nieuwe huisarts heeft gevonden, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. Vermeld hierbij de volgende informatie:
- Wanneer gaat u zich aldaar inschrijven?
- Naar welke huisarts gaat u?
- Geeft u toestemming voor het overdragen van uw medisch dossier? (Alleen binnen Nederland)
Ik ben (nog) geen patiënt
De praktijk is op dit geopend voor nieuwe inschrijvingen.
U kunt zich inschrijven door middel van het inschrijfformulier op deze website.
Als u op bezoek bent in de regio en spoedeisende medische hulp nodig heeft, dan zijn wij u graag van dienst.
Neem altijd van te voren telefonisch contact op met de assistente. Om de mogelijkheden te bespreken.
Indien het erg druk is in de praktijk en uw vraag niet spoedeisend is kunnen wij u verzoeken om met een andere praktijk contact op te nemen.