Onze praktijk
Praktijkinformatie
Bij ons kunt u terecht voor laagdrempelige, hoogwaardige zorg, met een menselijk gezicht.
Naast praktijkhouder dokter Hennekam werken dokter Ariëns, dokter Asselbergs, dokter Theuws en dokter Westerik in ons vaste team. Het opleiden van nieuwe collega’s vinden wij belangrijk voor de toekomst van ons vak. Daarom zijn wij een opleidingspraktijk en werkt er regelmatig een huisarts of doktersassistente in opleiding bij ons.
Bereikbaarheid
Van 8:00 tot 12:00 uur en 14:00 tot 16:30 uur zijn wij telefonisch bereikbaar voor het maken van afspraken en vragen aan de doktersassistente: 024 355 08 10. Tussen 12:00 en 14:00 en 16:30 t0t 17:00 uur zijn wij alleen voor spoed bereikbaar. Wij werken met een telefonisch keuzemenu: (1) Spoed | (2) Herhaalrecepten | (3) Assistente. Na 17:00 uur op werkdagen, in het weekend en op feestdagen, wordt dringende medische zorg overgenomen door de huisartsenpost Nijmegen: 024 352 35 79.
Aan de balie is het niet mogelijk om afspraken te maken. Dit om de privacy te waarborgen en de rust te bewaren in de wachtkamer.
Spreekuur
Dagelijks is er een ochtend (8:00-12:30 uur) en een middag (15:30-16:30 uur) spreekuur. Een afspraak duurt 10 minuten en is bedoeld voor het bespreken van één medische vraag.
Heeft u meerdere klachten of een probleem dat meer tijd vraagt, laat dit dan weten aan de assistente. Zij kan dan meer tijd voor u reserveren.
De assistent vraagt in opdracht van de huisarts naar de reden van uw bezoek. Het helpt ons om zo efficiënt en veilig mogelijk te werken. De assistent heeft net als uw huisarts een beroepsgeheim.
Bij aankomst in de praktijk hoeft u zich niet te melden bij de assistente, maar kunt u meteen plaatsnemen in de wachtkamer. Wij vinden het heel fijn als u ons helpt bij het bewaken van de tijd.
Telefonisch spreekuur
Het telefonisch spreekuur is bedoeld voor eenvoudige vragen en toelichting op uitslagen.
Als u een vraag heeft, dan belt u met de assistente. Indien er sprake is van een vraag waar de assistente u niet meteen mee kan helpen dan noteert zij uw telefoonnummer wordt u later teruggebeld.
Voor uitslagen kunt u het beste na 11:00 uur bellen. Zo is er voldoende tijd om de uitslagen goed te verwerken.
Videoconsult
Via onze assistentes is het mogelijk om een videoconsult te plannen. Zij zullen u hier ook verder uitleg over geven.
Visites
Huisbezoeken worden eind van de ochtend en ’s middags gereden en kan tot 12:30 aangevraagd worden.
Een visite is bedoeld voor mensen die niet in staat zijn om naar de praktijk te komen. Een visite is echter niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een visite afgelegd wordt.
In verband met de betere onderzoeksmogelijkheden in de praktijk kan het zo zijn dat u gevraagd wordt om naar de praktijk te komen.
Spoed en EHBO
Voor spoedgevallen kunt u tijdens openingstijden altijd bij de praktijk terecht. Bel ons indien dit mogelijk is, zodat wij ons kunnen voorbereiden op uw komst.
Afspraak annuleren
Mocht u plotseling toch niet naar uw afspraak op het spreekuur kunnen komen, meldt dit dan zo snel mogelijk aan de assistente. Zo kunnen wij op die tijd een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Indien u de afspraak niet op tijd afzegt dan kunnen wij u een rekening toesturen. Deze rekening kunt u niet indienen bij uw verzekeraar.
De kosten voor het niet verschijnen op een consult zonder bericht zijn 25 euro.
De kosten voor het niet verschijnen voor een onderzoek of intake zonder bericht zijn 50 euro.
Telemonitoring & thuismetingen
Op de praktijk zijn bloeddrukmeters, glucosemeters, saturatiemeters, 24 uurs bloeddrukmeter en holter beschikbaar voor onderzoek van uw gezondheid in de thuissituatie. Op indicatie van de huisarts of praktijkondersteuner worden die aan u meegegeven.
Klachten en verbeterpunten
Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over onze dienstverlening of een verbeterpunt heeft. Wij stellen het op prijs als u dit aan ons door geeft. Ga hiervoor naar ons klachten- en verbeterformulier. Onze praktijk is aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).